Sunday, May 29, 2011

al-kisah kenegerian

aku orang johor.
anak jati johor.
lahir di kota tinggi.
family aku semua nya orang melaka.
anak jati melaka.
boyfriend pula orang selangor.


aku bukan orang yang selfish.
tapi, terkadang selfish itu penting.
kadang orang tak faham situasi kita.
baru saja tadi ber'chat' dengan kak eryn.
post dia tak habes² dengan sikap PENTINGKAN DIRI kau tu..!

--> kenapalah kau selalu KACAU hidup AKU?? *DAMN*

menarik perhatian aku apabila kak eryn buat comment orang pantai timur memang macam ni ke??
aku pun apa lagi.
bagi kak eryn panas lagi.
aku komen "bukan nak kata apa, most of them macam ni lah yg iqa jumpa kat sana"
kat sana yang aku maksudkan ialah dungun.
dari pemerhatian aku.
aku dikelilingi spesis yang nak kita aje yang ikut kepala dia.
if dapat kat aku, memang siap la kau.
aku lawan balik.

tetiba ada mamat ni komen pulak kat post kak eryn.
"awak nak, awak salahkan dia je..xpayah nak salah kan negeri."
tetiba aku teringat kisah aku dulu.
tergelak aku.
nampak sangat lah bukti nya kan??
yang jelas terpampang dah ada 2 bukti.
yang hanya aku saja yang nampak, sudah terlebih-lebih bukti.
namun aku tak pernah nak diskriminasi.
tapi if orang sana buat aku, boleh la plak??

kenapalah kau orang terlalu hipokrit ye?
atau mungkin terlalu diskriminasi??
apa sejarah kisah orang pantai timur & orang selatan.
sampai terkeluar kata-kata "ah, pantai timur, bese arh."
pernah aku kena kacau dengan mat klate.
dia berniaga di kedai hp di bandar.
nak try aku la konon.
jap g bile aku sound "nak berniaga ke tak ni??"
terus keluar telo kelantan dia.
ngutuk aku plak. ingat aku tak paham ke ape.
nak aje aku sound pergi arh niaga kat KAMPUNG kau tuh!
tapi aku malas nak cari gaduh.
blah cam tu je lah.

so, aku tak kisah la kau orang mana sebenarnya.
paling penting respect each other.
kata satu malaysia.
tapi kenapa antara melayu pun nak ada perkauman??
renung-renungkan lah.

bye :)

No comments:

Post a Comment