Saturday, August 20, 2011

Ujrah

semalam aku dah beli setem hasil.
yang sangat ber'hasil' tuh..
2 kena beli babe. 1 bernilai ringgit malaysia sepuluh. jadi 2? berpuluh-puluh la.
haahahahaha. bye.

hari ni baru dapat print segala document yang kau nak wahai sang PTPTN.
rigid betul lah ko ni.
tapi tak apa.
untuk pengetahuan korg sume (aku baru tahu ni sebab baru baca betul & teliti apa itu ujrah)
ujrah tu pembayaran balik kaedah upah.
upah yang di tetapkan adalah RM1.5k
diploma dulu aku pinjam dgn 'ini  bukan along, ini cuma mau tolong' sebanyak RM15k.
jadi dengan lulusnya ujrah ini, aku hanya membayar sebanyak RM16.5k sahaja.
kalau tak, bayar lah kau RM21k.
say what??!!!
21k la mangkok!
ok bye.

baik kan PTPTN ni?? =))
dapat email diluluskan, tapi dengan bersyarat.
if document yang aku hantar ni sume 'pass'
maka pass la aku untuk membayar RM16.5k =)
moga dipermudah kan urusan.
bnyk hutang aku ni.
itu pun belum masuk degree lagi.
mintak-mintak degree pun ada ujrah ni nanti =)
ringan sikit beban.

jadi kawan-kawan.
rajin-rajin kan lah diri tu
kalau nak bayar hutang sikit je =)
renung-renungkan & selamat beramal
bye.

No comments:

Post a Comment