Friday, September 21, 2012

Tak Sedar Diri

aku marah.
ya memang aku marah.kecewa.sakit hati.
aku paling tak suka ditipu. dan manusia yang lebih kan lelaki.
lelaki itu lagi penting dari kawan kau ni.
lelaki itu lebih penting dari perasaan kawan kau ni.
yang paling penting.
aku sedar, aku dipergunakan.
dan bila aku ingat kembali. aku rasa diperbodohkan.
ada ke manusia yang suka diperbodohkan?? huh? ada??

aku dah bagi peluang itu.
aku dah tanya. kau tak nak mengaku.
berdolak dalih. kau tak tau kawan kau ni rasa diperbodohkan?
dalam masa yang sama, dua orang bodoh-bodohkan aku.
apa perasaan yang patut aku rasa masa tu??gembira ke??

aku diam, namun jangan fikir aku diam, aku bodoh.
aku tak tahu apa-apa.kau silap. tak payah nak buat innocent.
"apa salah aku?" kau tanya kat aku pun tidak kan.
kau tanya kat orang yang tak patut kau tanya.
makin buat aku rasa menyampah.
ego. bodoh sombong.
kau mintak petunjuk Dia??
Allah bagi petunjuk pada aku. dan aku yakin.
apa yang aku buat selama ni, betul.
buat apa aku nak sakitkan hati aku lagi.

aku sayang pada orang yang salah.
aku percaya pada orang yang salah.
dan itu kesalahan terbesar aku.
aku pantang orang tipu aku.
PANTANG.

dan ya. kau tak akan pernah faham aku lagi.
cukup sampai di sini.
bye.

No comments:

Post a Comment