Wednesday, December 22, 2010

AkU mEnCaRi SeSuaTu

da lama xbuka muka buku & blog ni.
lame ke?? tah la. da x fikir lg pasal on9 ni.
bile sume da settle, dan hampir settle, br ade mood for surfing internet.

yez. dpt lepas rindu kat kengkawan.
tp xdpt tgk wayang.
gara-gara si nanie yg nk sgt pegi pasar mlm beli aym goreng.
huh. apakah alasan?
ok. whatever.
janji happy.
thanks y'all.
hurm. back to the nature.
aku mencari jawapan kepada persoalan dlm kepala.
ikhlas dan hidayah.
adakah ia nya seiring?
tapi apa yg pasti. aku suka melihat Asyraf Muslim.
sebab utama, dy handsome. :)
he. x lah. sebab perubahan yg dia alami.
dia tidak tunggu hidayah dtg kepada nya, yg diberi oleh Allah.
tapi dia berusaha mencari hidayah itu.
dgn melakukan ape yg wajib, apa yg sunat, dan apa yg dituntut.
mmg payah utk berusaha.
tp dgn usaha kita boleh melihat bahawa betapa dia mengharap kan hidayah dari Nya.
aku ingin jadi begitu.
usaha aku, aku masih mencari ilmu dan mendalami nya.
dan aku juga melawan nafsu. walaupon ade kwn menghasut, atau tidak menyokong.
jadi, ikhlas dan hidayah tu tidak seiring kan?

namun bile timbul kepayahan dlm usaha kita.
kita pun mula tercengang bangang je gitu kan?
haha. aku pon pernah lalui.
tapi sebab da nekad. dan kita tahu apa yg kite buat tu, akn dpt blsn baik dari Allah.
kerana itu janji Nya. jadi aku yakin aku mampu melakukan nya.
mula kan dgn yg kecik2 je dulu. br kite akan melalui perubahan besar pula.
walaupon kita rase kite buat tu xikhlas.
kite je rase xikhlas. sebab ikut sgt hasutan.
betol x?? betol ke tidak,,,jwb laaaa
hehe :)

tapi ni pandangan aku je.
aku pon masih tercari-cari.
dan aku juga berusaha utk mendapat kan hadiah dari Nya.
semoga aku kuat dan berjaya.
amin...amin...

ok.habis sudah meluahkan isi hati.
tata. :)

No comments:

Post a Comment